Friday 29 July 2011

Bila dah bosan tahap everest.


Hello. Nama saya ORENJE (o-ren-g) binti erkkkkk...x tahu la. saya dilahirkan dalam sebuah kotak bersama adik beradik saya yang lain. saya ada 6 adik beradik dan saya lah yang paling comel. hikhik. saya comel sebab saya seekor je yang berbulu oren. yang lain suma hitam legam tapi orang kata hitam itu menawan. betul ke???

Tuan saya kata saya dinamakan sempena pemain bola sepak holland. tapi saya seekor betina. kenapa saya diberi nama macho begitu? sob sob... walau apapun saya sangat sayang kat tuan saya sebab dia selalu beri saya makan bila saya mengiau. tidak macam anak perempuannya. semua hanya taw gomol perut saya. bila time bagi makan, suma malas. urghhh...sebab itu saya suka cakar mereka hingga mereka tidak mahu memegang saya dah. hehe..taktik yang bagus kan?

Mak saya sangat cantik. ekornya berbulu tebal dan sentiasa mengembang. ala ala kucing persian gitu tapi sebenarnya celup. hehe.. tapi mak saya telah melarikan diri dan masih belum ditemui sampai sekarang. saya rasa mak saya sudah kahwin lari sama kucing belang2 yang mengoratnya. Kucing itu mukanya macam samseng jalanan. di lehernya macam telah disiat dan nampak daging2 terkeluar. ouh...aku tidak sanggup mendapat ayah tiri sebegitu.

adik beradik saya semua telah pulang ke rahmatullah setelah menghidap penyakit2 yang pelik. Antaranya:
1.HIV
2.kena langgar
3. paru-paru berair
4.luka kat kaki yang sungguh besar (vet tu kata cancer)

akhirnya, saya je la yang tinggal seekor dan menikmati segala kemudahan di rumah ni. x caya? cuba tengok muka saya yang ceria ni..


hobi saya ialah makan, tidur, guling2 dan cakar karpet kat rumah ni. habis saya kena marah dah tapi saya tetap buat. hehe.

macam harimau malaya tak?


papepun, saya rasa bersyukur sebab saya dibela. saya pernah cuba melarikan diri, tetapi akhirnya saya pulang juga ke rumah. di luar sana sungguh susah untuk mencari makanan dan sangat kotor. badan saya gatal2 dan dijangkiti kurap! jadi saya nekad untuk pulang semula ke rumah. Ouh rumahku syurgaku..yay! saya diterima balik. saya lah kucing paling comel di rumah ini. jangan jealous ye kucing yang lain. hikhik

5 comments:

  1. u sure its not a rare breed?or mutated?haha.the orange stripes is one type or fur(fore right leg),pure black is one(adik2 die),pure white(chest),and that smoky brown with black smear(body,half of face and tail).bape bnyk genes for fur da orenje ni ade.haha.comel=)
    tp really la,x pnah tgk kucing mixed fur cni.2 maybe,tp sampai 3 4 jnis fur types mixed skali,fuh.cm stylo n cool n unik. ;-)

    ReplyDelete
  2. haha...i'm not sure about that la doc. biology paper pasal genetics pun i screwed up. anyways i let u do the research ;)

    ReplyDelete
  3. yahh... i found your blog.. muahahaha!

    ReplyDelete
  4. alamak...hero malaya dah tiba...haha

    ReplyDelete
  5. alalala..comey sgguh kcing u sis..hehe

    ReplyDelete